keajaiban di dunia islam -->

keajaiban di dunia islam

1. 15 RAHASIA KEAJAIBAN KAABAH YANG PERLU DIKETAHUI


Berikut 15 perkara merupakan keajaipan yang kurang diketahui ramai tentang struktur Kaabah dari sudut sains :
 
1. Mekah adalah kawasan yang mempunyai graviti paling stabil.
2. Tekanan gravitinya tinggi, dan di situlah berpusatnya bunyi-bunyian yang membina yang tidak boleh didengar oleh telinga.
3. tekanan graviti yang tinggi memberi kesan langsung kepada sistem imun badan untuk bertindak sebagai pertahanan daripada segala serangan penyakit.
4. graviti tinggi = elektron ion negatif yang berkumpul di situ tinggi.
5. Apa yang diniatkan di hati adalah gema yang tidak boleh didengar tetapi boleh dikesan frekuensinya. Pengaruh elektron menyebabkan kekuatan dalaman.kembali tinggi, penuh bersemangat untuk melakukan ibadat, tidak ada sifat putus asa, mahu terus hidup, penyerahan diri sepenuhnya kepada Allah.
6. Gelombang radio tidak boleh mengesan kedudukan Kaabah.
7. Malah teknologi satelit pun tidak boleh meneropong apa yang ada di dalam Kaabah. Frekuensi radio tidak mungkin dapat membaca apa-apa yang ada di dalam Kaabah kerana tekanan graviti yang tinggi.
8. Tempat yang paling tinggi tekanan gravitinya, mempunyai kandungan garam dan aliran anak sungai di bawah tanah yang banyak. Sebab itulah jika bersembahyang di Masjidilharam walaupun di tempat yang terbuka tanpa bumbung masih terasa sejuk.
9. Kaabah bukan sekadar bangunan hitam empat persegi tetapi satu tempat yang ajaib kerana di situ pemusatan tenaga, graviti, zon magnetisme sifar dan tempat yang paling dirahmati.
10. Tidur dengan posisi menghadap Kaabah secara automatik otak tengah akan terangsang sangat aktif hingga tulang belakang dan menghasilkan sel darah.
11. Pergerakan mengelilingi Kaabah arah lawan jam memberikan tenaga hayat secara semula jadi daripada alam semesta. semua yang ada di alam ini bergerak mengikut lawan jam, Allah telah tentukan hukumnya begitu.
12. Peredaran darah atau apa saja di dalam tubuh manusia mengikut lawan jam. Justeru dengan mengelilingi Kaabah mengikut lawan jam, bermakna peredaran darah di dalam badan meningkat dan sudah tentunya akan menambahkan tenaga. Sebab itulah orang yang berada di Mekah sentiasa bertenaga, sihat dan panjang umur.
13. Manakala bilangan tujuh itu adalah simbolik kepada tidak terhingga banyaknya. Angka tujuh itu membawa maksud tidak terhad atau terlalu banyak. Dengan melakukan tujuh kali pusingan sebenarnya kita mendapat ibadat yang tidak terhad jumlahnya.
14. Larangan memakai topi, songkok atau menutup kepala kerana rambut dan bulu roma (lelaki) adalah ibarat antena untuk menerima gelombang yang baik yang dipancarkan terus dari Kaabah. Sebab itu lah selepas melakukan haji kita seperti dilahirkan semula sebagai manusia baru kerana segala yang buruk telah ditarik keluar dan digantikan dengan nur atau cahaya yang baru.
15. Selepas selesai semua itu barulah bercukur atau tahalul. Tujuannya untuk melepaskan diri daripada pantang larang dalam ihram. Namun rahsia di sebaliknya adalah untuk membersihkan antena atau reseptor kita dari segala kekotoran supaya hanya gelombang yang baik saja akan diterima oleh tubuh.

2. Semut Memberi Arahan


    Mungkin kita pernah mendengar cerita fiksyen tentang haiwan-haiwan yang berbicara dengan haiwan yang lain. Semua itu hanyalah cerita fiksyen belaka dan tentunya omong kosong.
   Tapi ketahuilah wahai para pembaca, sesungguhnya ada haiwan yang berbicara kepada haiwan yang lain, bahkan memberi arahan, layaknya seorang komandan pasukan yang memberikan perintah. Haiwan yang memberi arahan tersebut adalah semut. Kisah ini sebagaimana yang dijelaskan oleh Al-Qur’an,
“Dan Sulaiman telah mewarisi Daud, dan dia berkata: “Hai manusia, kami telah diberi pengertian tentang suara burung dan kami diberi segala sesuatu. Sesungguhnya (semua) Ini benar-benar suatu
kurnia yang nyata”.Dan dihimpunkan untuk Sulaiman tentaranya dari jin, manusia dan burung lalu
mereka itu diatur dengan tertib (dalam barisan). Hingga apabila mereka sampai di lembah semut, berkatalah seekor semut: "Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak
diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyedari." Maka dia (Sulaiman) tersenyum dengan tertawa Kerana (mendengar) perkataan semut itu. dan dia berdoa:
“Ya Tuhanku berilah Aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat mu yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapaku dan untuk mengerjakan amal saleh yang Engkau ridhai; dan masukkanlah Aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang saleh”. (QS.An-Naml: 16-19).

Sumber : http://ciguwan-becahpelting.blogspot.com/2011/05/kisah-7-keajaiban-dunia-islam.html

3. Batu yang Berbicara


      Setelah kita mengetahu adanya batu yang mengucapkan salam, maka keajaiban selanjutnya adalah adanya batu yang berbicara di akhir zaman.
Jika kita pikirkan, maka terasa aneh, tapi demikianlah seorang muslim harus mengimani seluruh berita yang disampaikan oleh Rasulullah -Shollallahu ‘alaihi wasallam-, baik yang masuk akal, atau tidak. Karena Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam tidaklah pernah berbicara sesuai hawa nafsunya, bahkan beliau berbicara sesuai tuntunan wahyu dari Allah Yang Mengetahui segala perkara ghaib.
Rasulullah -Shallallahu ‘alaihi wa sallam- bersabda,
“Kalian akan memerangi orang-orang Yahudi sehingga seorang diantara mereka bersembunyi di balik batu. Maka batu itu berkata, “Wahai
hamba Allah, Inilah si Yahudi di belakangku, maka bunuhlah ia”. (HR. Al-Bukhoriy dalam Shohihnya: 2767).

4. Nubuwah Sang Rasul


     Dalam sejumlah ayat, Allah SWT menyebutkan beberapa peristiwa yang akan terjadi pada masa depan. Terbukti, peristiwa itu benar-benar terjadi.
Contohnya, janji Allah yang akan memberikan kemenangan kepada kaum Muslimin saat Perang Badar dan mengenai ditaklukkannya kekaisaran Romawi.
Demikian pula dengan Rasulullah SAW. Dalam sejumlah kesempatan, Rasul sering menyebutkan beberapa peristiwa yang akan terjadi. Beberapa sabda Rasul itu diungkapkan dengan kata pembuka “Saya’ti zamanun ... (akan datang suatu masa ...).”
Kata ini digunakan untuk menunjukkan bahwa peristiwa itu akan terjadi pada masa mendatang, bukan pada masa Rasul SAW. Akan tetapi, banyak pula hadis Nabi yang menyebutkan beberapa peristiwa pada zaman Rasul dan para sahabatnya.
Berbagai peristiwa itu terekam dengan baik dalam sejumlah hadis sahih yang diriwayatkan oleh ahli hadis yang tepercaya, seperti Bukhari, Muslim, Tirmidzi, Nasa’i, Ibnu Majah, dan Abu Dawud.

     Hadis mengenai prediksi atau ramalan Rasulullah kemudian dipilah secara apik oleh Syaikh Musthafa Muhammad Abu al-Mu’athi dalam kitabnya “Nubuwwat ar-Rasul” yang diterjemahkan dengan judul “Dahsyatnya Ramalan Rasulullah” dan diterbitkan oleh Salamadani, Bandung.
Pengarang membagi pembahasan buku setebal 326 halaman ini dalam lima tema (bab) besar dengan 142 topik bahasan. Pada bab pertama, pengarang menempatkan kisah mengenai kondisi sahabat dan keluarga Rasul sebagai pembukanya.
     Dalam bab pertama, dibahas tentang ramalan Nabi menyangkut kisah Umar yang diberikan ilham dan kesyahidannya. Lalu, ada kisah Ali bin Abi Thalib dan keluarganya setelah wafatnya beliau. Kemudian, ada kisah tentang keluarga terdekat Rasul, seperti Ibnu Abbas, Abu Dzar, dan Abu Hurairah. Juga, tentang nasib cucu Nabi, Hasan bin Ali yang menjadi pendamai umat Islam dan Husain bin Ali yang terbunuh.
Selain itu, juga tentang Fatimah az-Zahra, sebagai orang pertama dari anggota keluarga beliau yang akan meninggal dunia setelah Rasulullah. Pengarang buku ini secara gamblang menuliskan prediksi tersebut berdasarkan hadis Rasulullah SAW yang diriwayatkan oleh para perawi hadis terkemuka.

Pada bab kedua, pengarang menuliskan tentang penaklukan negeri-negeri dan terbunuhnya orang-orang kafir yang ter kemuka. Misalnya, tentang jatuhnya pembesar Quraisy di Perang Badar. Dalam bab ketiga, pengarang membahas tentang prediksi Rasul akan umatnya setelah beliau tiada. Dalam bab ini, di antaranya dibahas mengenai seruan azan yang dilakukan oleh orang-orang kecil, sementara orang-orang besar (elite) akan mempermasalahkannya dan bahkan membencinya.

Dalam bab keempat, dibahas tentang pemimpin atau penguasa sepeninggal Rasul SAW. Di antaranya, kepemimpinan para sahabat dan tabiin (orang sesudah sahabat). Dan, pada bab kelima, pengarang menempatkan tentang fitnah- fitnah yang akan dialami umat Islam dan ciri-ciri umat pada akhir zaman. Di antaranya, tentang turunnya Nabi Isa AS, kisah keluarnya Ya’juj dan Ma’juj, serta munculnya binatang melata.

Dengan berbagai prediksi Rasul yang sebagian besar sudah terbukti kebenarannya, buku ini sangat laik dibaca dan dimiliki oleh umat Islam sebagai bekal untuk menghadapi kehidupan saat ini dan akan datang. Selain itu, kita juga bisa mengambil pelajaran melalui peristiwa-peristiwa yang sudah diramalkan itu agar dapat mempersiapkan diri menjadi lebih baik lagi.

TerPopuler